かたくりかたこりかたつむり

やっぱり誤字脱字は氷山の一角

Defender (Simian Mobile Disco)歌詞和訳

シミアン・モバイル・ディスコの『Murmurations』から。このアルバムではディープ・スロートクワイアをフィーチャーしていて、MVもその雰囲気に合わせたコンテンポラリーダンスの連作となっています。
歌詞は、庇護者でありながら独り立ちを妨げる、母と子のような、束縛の強い恋人のような、ちょっと危うい感じ。しかも戦士。手強い。

Defender

Written by Gernot Bronsert, Sebastian Szary & TOMMY CASH

私はあなたを守ろう
邪魔をしてでも
私は防衛者
なにが起ころうとも
好きなようにどうぞ
私はそれを見ている
私があなたの目の前にいるときだけ
注意して

(×5)

そんな端のほうには立たないで(私はあなたを守ろう)
私が戦士ウォリアーなのは知ってるでしょう(邪魔をしてでも)
イメージが私の頭をよぎる(私は防衛者)
この筋書きはなに?(なにが起ころうとも)
あなたの近くにいさせて そのかわり(好きなようにどうぞ)
私はあなたのバリアーになろう(私はそれを見ている)
気にしないようにして(私があなたの目の前にいるときだけ)
でも私が戦士ウォリアーなのは知ってるでしょう


Defender

Written by Gernot Bronsert, Sebastian Szary & TOMMY CASH

I will protect you
Stand in the way
I'm a defender
Come what may
Do as you please to
I see that you do
Only take notice when
I'm in front of you

I will protect you
Stand in the way
I'm a defender
Come what may
Do as you please to
I see that you do
Only take notice when
I'm in front of you

I will protect you
Stand in the way
I'm a defender
Come what may
Do as you please to
I see that you do
Only take notice when
I'm in front of you

I will protect you
Stand in the way
I'm a defender
Come what may
Do as you please to
I see that you do
Only take notice when
I'm in front of you

I will protect you
Stand in the way
I'm a defender
Come what may
Do as you please to
I see that you do
Only take notice when
I'm in front of you

Don't stand so close to the edge (I will protect you)
You know I'm a warrior (Stand in the way)
Images fly through my head (I'm a defender)
What's this scenario? (Come what may)
Let me stand near you, instead (Do as you please to)
I'll be your barrier (I see that you do)
See that you couldn't care less (Only take notice when)
But you know I'm a warrior

MURMURATIONS

MURMURATIONS