かたくりかたこりかたつむり

やっぱり誤字脱字は氷山の一角

Björk / Earth Intruders 和訳

Earth Intruders

私たちは地球への侵入者

地球への侵入者

木の枝を手に泥にまみれて

大混乱! 大虐殺!

侵入者がやって来た

私たちは落下傘兵

狙撃手たちの大暴走が

ブードゥーからまっしぐら

足を踏み鳴らして

行進して

疑り深い人たちを粉々にして土へ還す

降り注ぐ善きものが

尽きかけて 疑念が溢れ出る

降り注ぐ善きものが 尽きようとしている

地球への侵入者

私たちは狙撃兵

落下傘兵の群れ

欠かせない呪術

私は自分の骨に

電流を通してみた

それでもまだ彼らが好きだった

私も好きだった

金属質の大虐殺!

残虐!

風を感じて!

地球への侵入者

私たちは狙撃兵

落下傘兵の群れ

欠かせない呪術

あっちでは大混乱

大虐殺!

何をすれば でも掘って

土から骨を掘り出すの

泥の墓! 樹木!

恐ろしい溝の痕!

侵入者がやって来た

抵抗勢力の大暴走

私たちは砲撃手

欠かせない呪術

そして

たくさんの頭と腕をした

獣が転がって

強引に突き進む!

私たちは地球への侵入者

地球への侵入者

木の枝を手に泥にまみれて

(この一族にお許しを)

私たちは地球への侵入者

地球への侵入者

木の枝を手に泥にまみれて

地球への侵入者

木の枝を手に泥にまみれて

私たちは地球への侵入者

地球への侵入者

木の枝を手に泥にまみれて

行進する

進め

進め

進め

Earth Intruders

we are the earth intruders

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

turmoil! carnage!

here come the earth intruders

we are the paratroopers

stampede of sharpshooters

come straight from voodoo

with our feet thumping

with our feet marching

grinding skeptics into the soil

shower of goodness

coming to end the doubt pouring over

shower of goodness coming to end

we are the earth intruders

we are the sharp shooters

flock of parashooters

necessary voodoo

I have guided my bones

through some voltage

and loved them still

and loved them too

metallic carnage!

feriocity!

feel the speed!

we are the earth intruders

we are the sharp shooters

flock of parashooters

necessary voodoo

there is turmoil out there

carnage! rambling!

what is to do but dig

dig bones out of earth

mudgraves! timber!

morbid trenches!

here come the earth intruders

stampede of resistance

we are the canoneers

necessary voodoo

and the beast

with many heads

and arms rolling

steamroller!

we are the earth intruders

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

(forgive this tribe)

we are the earth intruders

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

we are the earth intruders

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

marching

we are the earth intruders

muddy with twigs and branches

marching

march

march

march


前に訳したものをちょっとお色直ししました。これはスマトラ島沖地震の際にビョークが飛行機の中で見た夢から着想を得た歌詞とのことです。