かたくりかたこりかたつむり

やっぱり誤字脱字は氷山の一角

What Else Is There? (by Röyksopp feat. Feaver Ray) 歌詞和訳

北欧エレクトロユニットのロイクソップが、ザ・ナイフの片割れカリン・ドレイヤー(フィーバー・レイ)をフィーチャリングした曲。この他にもノルウェースウェーデンのシンガーソングライターをよくフィーチャリングしてます。

What Else Is There?

Written by: Svein Berge, Torbjørn Brundtland, Karin Dreijer, Olof Dreijer, Roger Greenaway, Robert Huxley, Anthony Instone, Danny Shoshan

It was me on that road
But you couldn't see me
Too many lights out, but nowhere near here
It was me on that road
Still you couldn't see me
And then flash lights and explosions

(その道にいたのは私
けれどあなたには見えてなかった
あまりにもたくさんの明かりが消え、けれどこの近くにはない
その道にいたのは私
それでもあなたには見えてなかった
そして閃光と爆発が)

Roads end getting nearer
We cover distance, but not together
I am the storm and I am the wonder
And the flashlights, nightmares
And sudden explosions

(道の終わりが近づいている
私たちは距離を縮める、けれど一緒にじゃない
私は嵐、私は驚異
そして閃光、悪夢、
不意の爆発が)

I don't know what more to ask for
I was given just one wish

(これ以上何を求めればいいの
与えられたのはただひとつの希望)

It's about you and the sun
A morning run
The story of my maker
What I have and what I ache for
I've got a golden ear
I cut and I spear
But what else is there?
Roads end getting nearer
We cover distance, still not together

(これはあなたと太陽についての話
ある朝のランニング
私の創造主の物語
私の持てるもの、私が切望するもの
私の耳は黄金の耳
切り裂いて貫いて
けれど他に何があるの?
道の終わりが近づいている
私たちは距離を縮める、それでも一緒じゃない)

If I am the storm, if I am the wonder
Will I have flashlights, nightmares
And sudden explosion?
There's no room where I can go and
You've got secrets too

(もしも私が嵐、私が驚異だったら
閃光が、悪夢が
不意の爆発が起こるのだろうか?
私はどこにも行けず
あなたにも秘密がある)

I don't know what more to ask for
I was given just one wish

(これ以上何を求めればいいの
与えられたのはただひとつの希望)


個人的にトレントモラーのリミックスがダークで好き。なおトレントモラーはデンマークの人です。

What Else Is There?

What Else Is There?

  • Parlophone France
Amazon