かたくりかたこりかたつむり

やっぱり誤字脱字は氷山の一角

Siminan Mobile Disco / Hey Sister 和訳

シミアン・モバイル・ディスコの『Murmurations』から。鐘の音とディープ・スロートクワイアの歌声の組み合わせが綺麗なのですが、訳してみたら、ヤクやってる…? みたいな歌詞でした。

Hey Sister
Written By Jas Shaw, James Ford & Heloise Tunstall-Behrens

ねえ
ちょっと
少し近くに来てくれない?
脳みそがこぼれてる気がするの
私、ちょっと変かな?

ねえ
ちょっと
色は全部見える?
どんなふうにお互いに呼吸してる?
私、あなたに息を吹き込めるかも

ねえ
ちょっと
肩を貸してもらえる?
少し集中しないと
床に座らせて あなたも

ねえ
ちょっと
肩を貸してもらえる?
少し集中しないと
床に座らせて あなたも

感覚が走り回ってる
転げ回ってる
なんだか私の身体が見つけた感じ
私の身体が見つけたもの

(ねえ、ちょっと)
根深く、未知なる飢え
(脳みそがこぼれてる気がするの)
未知なる飢え
(ねえ、ちょっと)
感覚がぐるぐるしてる
(脳みそがこぼれてる気がするの)
私の身体が見つけたこと

あなたはずっと私の血を駆け巡ってきた
私の血を波のように脈打たせながら
私の血を流れているもの
指先でそれを理解する

ねえ
ちょっと
少し近くに来てくれない?
脳みそがこぼれてる気がするの
私、ちょっと変かな?

ねえ
ちょっと
色は全部見える?
どんなふうにお互いに呼吸してる?
私、あなたに息を吹き込めるかも


Hey Sister
Written By Jas Shaw, James Ford & Heloise Tunstall-Behrens

Hey sister
Hey sister
Could you come a little closer?
Feel like my brain is spilling over
Do I seem a little strange to you?

Hey sister
Hey sister
Can you see all the colours?
How they breathe into each other?
Maybe I can breathe into you?

Hey sister, hey sister
Can you lend me your shoulder?
Need to feel a little centered
Keep me grounded to the floor and you

Hey sister, hey sister
Can you lend me your shoulder?
Need to feel a little centered
Keep me grounded to the floor and you

My senses are running around
Just keep tumbling around
There's something my body has found
That my body has found

(Hey sister, hey sister)
A deep and undiscovered hunger
(My brain is spilling over)
Undiscovered hunger
(Hey sister, hey sister)
My senses are running around
(My brain is spilling over)
That my body has found

You've been running through my blood
Pulsing through my blood in waves
Something running through my blood
I understand it in my fingertips

Hey sister
Hey sister
Could you come a little closer?
Feel like my brain is spilling over
Do I seem a little strange to you?

Hey sister
Hey sister
Can you see all the colours?
Are they breathing to each other?
Maybe I can breathe in to you

MURMURATIONS

MURMURATIONS